منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اهمیت شناسایی و تشخیص میکروارگانیسم ها

به چه دلیل باید میکروارگانیسم ها را تشخیص دهیم؟

۱- اصولا ما در مباحثی فعالیت های بیوشیمیایی گونه های مختلف باکتری ها را بررسی می کنیم. چه از نظر تشخیص و چه از نظر طبقه بندی کردن آنها. طبق بندی باکتری ها از نظر خصوصیات بیوشیمیایی آنها به ما کمک می کند که آنها را به راحتی جداسازی، طبقه بندی و شناسایی نماییم.

۲- بیماریهای عفونی. اینکه ما میکروبهای بیماریزا را بتوانیم خیلی راحتتر و سریعتر تشخیص دهیم، در کنترل بیماریهای عفونی به ما کمک می کند. هرچه شما تشخیصتان زودتر باشد، درمان هم به همان نسبت زودتر اتفاق می افتد.

۳- مقابله با مقاومت های بیمارستانی، مقاومت های آنتی بیوتیکی بیمارستانی است که یکی از مباحث بسیار مهم علم میکروب شناسی می باشد. همانطور که می دانید، در پی استفاده بی رویه و نامنظم از آنتی بیوتیک ها، عفونت های بیمارستانی و مقاومت های آنتی بیوتیکی رخ می دهد و ما باید بدانیم که برای چه نوع بیماری، چه نوع آنتی بیوتیک هایی تجویز کنیم، و میزان این آنتی بیوتیک تجویز شده باید در درمان بیماری موثر واقع شود.

۴- انتخاب و جداسازی سویه هایی از باکتری ها است که مسئول تولید آنزیم ها و آنتی بیوتیک ها هستند که بطور واضح در علم بیوتکنولوژی دارویی مطرح می شود، که ما یکسری از سویه های بهینه را برای تولید آنزیم ها و آنتی بیوتیک ها را استفاده می نماییم.

ادامه این مطلب را در پادکست موجود در این صفحه دنبال نمایید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *